Sjekk også ut:
Fortsett å handle Gå til kassen

Reklamasjon og angrerett

GARANTI / REKLAMASJON

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen. 

ANGRE KJØP PÅ MOTTATTE VARER

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Angrerettloven sier at kunden må melde fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre. Ta kontakt i forkant på kundeservice@dunofnorway.no, for å melde inn retur.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25). 

 FEIL MED LEVERANSEN

Det kan naturligvis skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt, og vi er dessverre ikke feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt, kontakter på oss på kundeservice@dunofnorway.no