Utvidet returdato t.o.m. 31.01.
Min side
0
x

Vilkår og betingelser

Priser
Alle våre priser er i Norske kroner og inkludert mva. og er ekskludert frakt med mindre annet er oppgitt. Eventuelle prisendringer på nettsiden vil ikke få tilbakevirkende kraft.

Reklamasjon
Alle våre produkter blir nøye undersøkt av oss før de blir sent til deg som kunde. Skulle varen allikevel være defekt ved mottakelse vil selvfølgelig Dun of Norway AS rette feilen kostnadsfritt. Kunden må innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg reklamasjon, jf forbrukerkjøpsloven § 27. Ta kontakt med oss så raskt som mulig slik at vi kan avgjøre hvilke tiltak vi må ta for å utbedre mangelen. Varen skal pakkes forsvarlig og sendes. Pakker som blir sendt med oppkrav vil bli returnert til avsender. Husk at varen ikke kan brukes etter at skaden er oppdaget.

Angrerett
Angrerettloven gir deg som kunde rett til å gå fra avtalen om kjøp ved å melde fra til oss innen 14 dager etter at varen er mottatt. Varen skal være ubrukt og pakket i sin originale emballasje. Fristen regnes som avholdt hvis vi har mottatt angreskjema innen fristens utløp. Skjema for angrerett kan lastes ned her. Returkostnader i forbindelse med angreretten betales av kunden, jf angrerettloven § 15 første ledd. Når varen er blitt mottatt av oss vil kjøpesummen bli tilbakebetalt. Angreretten gjelder ikke dersom forseglingen på varen har blitt brutt, eller hvis totalbeløpet er under 300 kroner.

Garanti
Etter norsk forbrukerkjøpslov har du som kunde minst to års reklamasjonsrett. Lengre garantier kan være gitt av produsenten. Er dette tilfellet skal det være spesifisert i bruksanvisningen eller på produsentens nettside.

Transport
Skulle bestillingen bli skadet eller forsvinne under frakt er Dun of Norway AS ansvarlig. Ved retur av varer vil derimot kunden være ansvarlig for eventuelle skader eller forsvinning.

Leveranser
Ordrer plassert før 14.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling

Uavhentede bestillinger
Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.

Salgspant
Dun of Norway AS tar salgspant i alle solgte varer til betaling er mottatt til sikkerhet for vårt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jf panteloven § 3-14.

Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du Dun of Norway ASs lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Dun of Norway AS vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

Kortbetalning

Korbetalning akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte

Faktura & delbetaling
I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:
Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling
Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på [email protected] eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

Faktura: Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post [email protected] eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

Faktura: Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

Force Majeur
Er nettbutikken Dun of Norway AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som partene ikke kan råde over som naturkatastrofer, krig, brann, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, alminnelig vareknapphet, knapphet på transportmidler, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra produsenter eller underleverandører som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punktet, er Dun of Norway AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Øvrig
Dun of Norway AS forbeholder seg retten til å endre sine vilkår som følge av lovendringer. Vi reserverer oss også mot eventuell skrive/trykkfeil på nettsiden, katalog og ordrebekreftelser. Pris- og vareopplysninger kan også endres av Dun of Norway AS uten at dette meddeles spesifikt. Alle bedrageriforsøk eller falske bestillinger vil bli politianmeldt.

Ved opprettelse av brukerkonto hos dunofnorway.no samtykker du imot å få spesialpriser sendt til ditt mobiltelefon nummer og email nyhetsbrev.

Juridisk adresse
Dun of Norway AS
c/o Håvar Bjerregård Vennevold, 2848 Skreia

X Lukk