Reklamasjon og angrerett
GARANTI / REKLAMASJON
Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett. En garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg. Garantien er ment for å gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven - enten i tid eller omfang. For eksempel kan en selger velge å gi deg rett til å klage på varen selv om det er du selv som har forårsaket feilen.
ANGRE KJØP PÅ MOTTATTE VARER
Når du handler hos oss, har du 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar varen, og forutsetter at varen returneres i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den.
Angreretten gjelder ikke for produkter hvor forseglingen er brutt, eksempelvis varer til personlig pleie, med mindre annet er avtalt. Dersom varen er tatt i bruk eller på annen måte forringet utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper eller funksjon, kan vi gjøre fradrag i tilbakebetalingen tilsvarende verdireduksjonen (jf. angrerettloven §25).
For å benytte angreretten må du kontakte oss på forhånd – send en e-post til [email protected] og meld fra om returen. Retur uten forutgående kontakt anerkjennes ikke som gyldig bruk av angrerett. NB! Vi godtar ikke angrerett dersom varen returneres uten forutgående melding til oss, for eksempel ved å bruke Postens returfunksjon eller ved å nekte å hente pakken.
Det er utsalgsprisen på kjøpstidspunktet som gir grunnlag for tilbakebetalt beløp. I tilfeller med retur av produkter som inngår i en kampanje der rabatten utløses ved bestemte vilkår, vil kampanjens vilkår bli hensyntatt ved tilbakebetaling. Dersom retur av varer opphever vilkårene, vil rabatten regnes om ved tilbakebetaling. I en kampanje med f.eks "ta 3 betal for 2" der vilkåret for å få rabatt er at man kjøper 3 produkter, vil det ikke være mulig å returnere 2 av produktene og beholde gratis-produktet. Vilkåret som utløste rabatten ansees da som brutt. Tilbakebetaling vil i slikt tilfelle beregnes ved en prosentvis fordeling av kjøpesummen pr. produkt.
ANGRERETT VED KJØP AV SENG
I tilfeller hvor seng er kjøpt via netthandel, reguleres retten til å returnere varen av angrerettloven (lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted), spesielt §§ 20-25.
Du har 14 dagers angrerett på seng som er kjøpt på dunofnorway.no. For å kunne benytte angreretten må sengen være i en slik tilstand at Dun of Norway kan selge den på nytt. Varen må være ubrukt og i sin originale emballasje, og du må fylle ut korrekt angreskjema.
Kunden er ansvarlig for varen fra tidspunkt for levering, og til den er returnert tilbake til dunofnorway.no
Du kan ha åpnet emballasjen forsiktig. Dersom emballasjen er brutt i sin helhet vil dette bety en redusert salgsverdi for oss, kan således påvirke beregningen av returbeløpet.
Skade på emballasjen eller vare:
Produkt OK + Emballasje OK = Full returbeløp
Produkt OK – Emballasje ikke OK = opptil 25% reduksjon av returbeløp
Produkt ikke OK + Emballasje ikke OK = Opptil 50% reduksjon av returbeløp
Dersom du har montert sammen, men ønsker å returnere varen, ønsker vi at du leverer varen i ferdig montert tilstand.
Varen vil bli solgt som utstillingsmodell.
Kostnader forbundet med retur av seng besørges av kunden i sin helhet.
FEIL MED LEVERANSEN
Det kan naturligvis skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt, og vi er dessverre ikke feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt, kontakter på oss på [email protected]